Navodila in nasveti za vzdrževanje
Pedelec je treba zaradi vgrajene tehnologije redno vzdrževati. Na tej strani vam ponujamo nasvete in napotke za komponente in dele, ki zahtevajo posebno pozornost.
Veriga
Da bi zmanjšali nevarnost pretrganja verige in čim bolj zmanjšali obremenitev zobnikov in pesta, je treba verigo redno preverjati in po potrebi mazati (naoljiti) ter pravilno nastaviti.
Zobniki pesta, zobniki menjalnika in jermenski pogon
Pomembno je, da je veriga pravilno napeta. Največji zamik verige na sredini proste dolžine je 15 mm navzgor ali navzdol. Po drugi strani pa veriga ne sme biti preveč napeta, saj lahko poškoduje ležaje zadnjega kolesa.
Verigo samodejno napne prestavna ročica. Če je treba zamenjati verigo, vam priporočamo, da se obrnete na specializiranega prodajalca pedelec, saj mora biti veriga pravilne dolžine. Verigo in verižnik je pogosto treba zamenjati hkrati.
Jermenski pogon je v primerjavi z verižnim pogonom manj podvržen obrabi. Vendar je tudi pri tem pogonu pomembno, da je jermen pravilno napet. Pravilno napetost lahko preverite tako, da s palcem in kazalcem primete jermen na njegovi prosti dolžini in ga zasukate. Lahko ga zavrtite za 90° v obe smeri.
Čiščenje in mazanje verige
Najbolje je, da verigo popršite s čistilom za verigo/odstranjevalcem maščobe. Med škropljenjem obračajte verigo, da je poškropljena celotna veriga. To lahko storite tudi za gonilko, kaseto ter sprednji in zadnji menjalnik. Kaseto enostavno očistite s staro krtačo za posodo, s katero lahko prodrete tudi med zobnike.
Nato verigo in druge dele obrišite s suho krpo, da odstranite ostanke čistila za verigo/odstranjevalca maščobe.
Ko so veriga, kaseta in ročični sklop čisti, lahko namažete verigo. V ta namen lahko uporabite olje za verige. Med mazanjem obračajte verigo. Ko je veriga namazana, jo še nekajkrat obrnite, da se mazivo dobro razporedi po verigi. Nato verigo obrišite s suho krpo, da odstranite odvečno mazivo.
Maziva
Pri prodajalcu lahko dobite široko paleto različnih maziv in izdelkov za nego. Vprašajte prodajalca, katera maziva so najprimernejša za vaš pedelec.
Zavore
Pri izbiri zavor za e-kolesa razlikujemo med zavorami z valjčki, obročniki in kolutnimi zavorami.
Valjčne zavore
Valjčne zavore ne potrebujejo skoraj nobenega vzdrževanja in so zaščitene pred umazanijo in vlago. Zavore je treba vsakih šest mesecev namazati s posebno zavorno mastjo. Priporočamo vam, da ta vzdrževalna dela opravi vaš specializirani prodajalec.
Obročne zavore (V-brake)
Zavorno načelo zavore na obroču je naslednje: Ko se sproži zavorna ročica, se zavorne ploščice pritisnejo na platišče in tako ustavijo kolo. Obraba zavornih ploščic je odvisna od načina vožnje in stanja ceste. Zato redno preverjajte zavorne obloge in jih pravočasno zamenjajte, še preden izgine profil obrabe. Za optimalno delovanje zavor je pomembno, da so zavorne ploščice nameščene pod pravilnim kotom.
Disketna zavora
Disk zavore so na voljo v mehanski, delno hidravlični in popolnoma hidravlični različici. Za optimalno zavorno delovanje je pomembno, da so zavorni diski čisti, brez olja in nepoškodovani.
Zavorne ploščice je treba zamenjati, preden se obrabijo do skrajnosti, zato jih je treba redno preverjati.
V sistemu lahko nastane kondenzacija, ki zmanjša zavorno učinkovitost. V tem primeru je treba zamenjati tekočino/olje. Zaradi varnosti priporočamo, da sistem servisirate enkrat na leto ali v skladu z navodili proizvajalca. To mora opraviti strokovna delavnica za pedelec.
Opomba: Če kolo ločite od okvirja ali vilic, obstaja nevarnost, da se zavorne ploščice zataknejo, saj se zavorni disk premika skupaj s kolesom. Pri hidravličnih zavornih kolutih jih je mogoče potisniti iz valjev. Da bi se temu izognili, med zavorne ploščice pri popravilu ali odstranjevanju vstavite 3 mm debelo podložko in uporabite posebno orodje.
Pri popolnoma hidravličnih kolutnih zavorah je treba preveriti obstojnost tekočine ali olja v zavornem sistemu.
Pnevmatike
Prepričajte se, da je tlak v pnevmatikah vedno ustrezen. To olajša vožnjo in preprečuje poškodbe pnevmatik, zračnic in platišč. Na strani pnevmatike je naveden zahtevani zračni tlak, npr. INFLATED TO 40-65 psi ali max. 60 psi. To ustreza 3-4 barom. Če nimate črpalke z merilnikom tlaka v pnevmatikah, lahko tlak preverite tako, da s palcema močno pritisnete na stran pnevmatike. Pnevmatika mora biti trda. Pred vožnjo redno preverjajte tlak v pnevmatikah e-kolesa in po potrebi odstranite morebitne zataknjene kamne. Tako preprečite predrtje in poškodbe pnevmatike.
Splošno vzdrževanje (čiščenje)
Vedno skrbite za čistočo svojega pedelec-a. Za odstranjevanje umazanije uporabite ustrezna čistila in mehko krtačo. Vaš specializirani prodajalec pedelec ima na voljo široko paleto okolju prijaznih maziv in izdelkov za nego ter vam bo z veseljem svetoval pri preprostem vzdrževanju vašega e-kolesa. Redno vzdrževanje podaljša življenjsko dobo vašega pedelec-a in zagotavlja dolgotrajne užitke pri vožnji.